Vaše najčastejšie otázky
Odpovedáme na otázky, ktoré nám kladiete najčastejšie. Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Napíšte nám nižšie svoje telefónne číslo a my vám na ňu radi odpovieme.
Ako môžem kontaktovať technickú podporu?
Technickú podporu môžete kontaktovať priamo z webového rozhrania klient.alveno.sk, z kontaktov na našej webovej stránke alebo zo stránky podpory: podpora.alveno.cz.
Kedy môžem kontaktovať technickú podporu?
Technická podpora je pre našich klientov bezplatná každý pracovný deň od 8:00 do 15:00, stačí nám zanechať požiadavku a my sa vám ozveme. 95 % požiadaviek dokážeme vyriešiť v ten istý deň, ako bola požiadavka zadaná.
Kedy je zúčtovacie obdobie pre platby za dochádzkový systém?
Faktúru za nasledujúce obdobie vystavujeme vždy na začiatku nového mesiaca – zvyčajne do 3 pracovných dní (príklad: faktúru za október vystavujeme na začiatku septembra). Splatnosť faktúry je 14 dní.
Je technická podpora pre systém Alveno zahrnutá v mesačnej cene?
Áno, cena dochádzkového systému zahŕňa bezplatnú technickú podporu. Požiadavky môžete zadávať v pracovných dňoch od 8:00 do 15:00. Väčšina požiadaviek sa vybavuje v deň, keď požiadavku zadáte.
Chcem si zaobstarať dochádzkový systém, ako prebieha proces objednávania a ako dlho to trvá?
Stačí nám napísať, najneskôr na druhý deň sa s vami spojí náš obchodník, zistí podrobnosti a dohodne si s vami stretnutie, na ktorom vám presne ukáže možnosti nášho systému prispôsobeného vašej spoločnosti. Ak si podáme ruku, dohodne sa termín implementácie so základným školením a my vám pomôžeme systém zaviesť vo vašej spoločnosti. Samotnú implementáciu je možné vykonať online s naším konzultantom za približne 4 hodiny (samozrejme, závisí to od veľkosti spoločnosti).
Čo sa stane, ak prekročím limit zamestnancov?
Systém automaticky vystaví faktúru s vyššou sadzbou, nemusíte sa o nič starať.
Čo sa stane v prípade výpadku prúdu alebo internetu? Budú moje údaje vymazané?
Po výpadku prúdu alebo internetu sa vaše údaje z čítačky nevymažú. Každá čítačka má vlastnú internú pamäť. Zariadenie sa vypne len v prípade výpadku prúdu, ale všetky údaje sa zachovajú až do obnovenia napájania. Ak vypadne len internet, čítačka odošle údaje do systému hneď po obnovení pripojenia.
Po akú dobu trvá podpora systému?
Technická podpora sa poskytuje vždy počas celého trvania zmluvy a je bezplatná. Môžete nás kontaktovať prostredníctvom stránky podpory (podpora.alveno.cz), priamo z webového rozhrania klient.alveno.sk alebo z kontaktov na našej webovej stránke. Jednoducho nám zanechajte správu so svojou požiadavkou a jeden z našich konzultantov sa vám čo najskôr ozve.
Ako dlho trvá zavedenie systému Alvena do spoločnosti?
Vždy záleží na veľkosti spoločnosti, ale samotnú realizáciu môžeme zvládnuť do 14 dní od objednávky. Samotný proces implementácie so základným školením zvládneme spoločne do 4 hodín – cena implementácie závisí od veľkosti spoločnosti a náročnosti procesu implementácie.
Môžem otvárať dvere pomocou biometrickej čítačky?
Áno, existujú aj typy čítačiek, ktoré okrem zaznamenávania dochádzky dokážu aj otvárať dvere. Okrem toho môže zákazník definovať, či sa dvere otvoria len pri príchode do práce alebo aj počas prestávky atď.
Ako čistiť a udržiavať biometrické čítačky DSi?
Čítačky čistite odporúčanými čistiacimi prostriedkami na elektroniku, t. j. monitory, notebooky, televízory atď. Používajte antistatické utierky, ktoré sú určené na čistenie elektroniky.
Nikdy nepoužívajte dezinfekčný prostriedok na ruky bezprostredne pred použitím snímača odtlačkov prstov. Po použití snímača si vždy vydezinfikujte ruky.
Vhodné čistiace prostriedky je možné zakúpiť napr. na https://www.alza.cz/cisteni-elektroniky/18876741.htm.
Riešenia typu všetko v jednom sú utierky: https://www.alza.cz/clean-it-cistici-ubrousky-mokre-na-plasty-100ks-d5791392.htm. Po použití vlhčených utierok použite antistatickú utierku.
Nikdy nepoužívajte dezinfekčné prostriedky na báze alkoholu, liehu alebo metylalkoholu (t. j. väčšinu dostupných výrobkov proti COVID, ktorých použitie môže poškodiť elektronické zariadenia vrátane biometrických čítačiek), najmä NIE postrekom. Nepoužívajte iné utierky ako antistatické utierky.

Ako sú dáta zálohované?
Dáta sa pravidelne automaticky zálohujú na našich serveroch na viacerých miestach.
Ako prebieha implementácia do spoločnosti a je spoplatnená?
Implementácia do firmy nie je náročná, vykoná ju s vami náš konzultant na diaľku alebo osobne, stačí sa dohodnúť na pevnom termíne. Čas a náklady na implementáciu sú vždy individuálne a závisia od veľkosti spoločnosti a zložitosti procesu implementácie. Štandardná implementácia na diaľku zvyčajne trvá do 4 hodín.
Ako vyzerá mesačný výpis?
Tlačové súpravy sú navrhnuté tak, aby obsahovali všetky informácie a legislatívne potreby pre prípadnú kontrolu.
Ako môžem kontrolovať zamestnancov, ktorí neprichádzajú do spoločnosti každý deň?
Systém obsahuje integrovanú softvérovú čítačku s lokalizáciou GPS, ktorú možno používať z akéhokoľvek chytrého zariadenia (telefón, tablet,…)
Aké zabezpečenie má vaše cloudové riešenie?
Naše servery sa nachádzajú v dátovom centre s maximálnou ochranou. Zálohy sa replikujú na 2 rôzne, geograficky odlišné miesta. Takže nehrozí žiadne riziko straty vašich údajov.
Ako je čítačka pripojená k systému?
V závislosti od typu čítačky všetky umožňujú pripojenie cez sieťový kábel a naša najmodernejšia čítačka DSi 800 sa dá pripojiť aj cez Wi-Fi.
Čo je to nerovnomerne rozvrhnutý pracovný čas?
Je to jednoducho akýkoľvek pracovný čas, ktorý nie je vždy jasne daný. Často si ho zamestnávatelia vyberajú sami podľa týždenného pracovného fondu. Zmena však môže byť aj cez víkendy, sviatky a nemusí ísť o štandardnú rannú, popoludňajšiu alebo nočnú 8-hodinovú zmenu. S nerovnomerným pracovným časom sa najčastejšie stretnete v reštauráciách, hoteloch, obchodoch, ale aj v nemocniciach a vo výrobe (dlhý krátky týždeň).
Môžem si prenajať biometrickú čítačku?
Áno, prenájom je možný, rieši sa individuálne, preto nás neváhajte kontaktovať.
Je možné spojiť niekoľko pobočiek do jedného systému?
Áno, k jednému systému môžete pripojiť ľubovoľný počet dochádzkových alebo prístupových čítačiek, aj keď sa každá nachádza na inom konci krajiny.
Je možné prevádzkovať dochádzkový systém bez biometrických čítačiek?
Vďaka cloudovej technológii je teraz možné dochádzku spravovať pomocou mobilných zariadení. Zamestnanci tak môžu zaznamenávať svoju dochádzku odkiaľkoľvek, napr. z mobilného telefónu. Okrem toho môžu firmy týmto spôsobom efektívne riadiť dochádzku aj zamestnancov, ktorí sú neustále v teréne, napríklad obchodných zástupcov, alebo môžu kontrolovať aj zamestnancov vo vzdialenej kancelárii, kde sa neoplatí kupovať biometrické zariadenie.
Možno systém zakúpiť a implementovať na diaľku?
Áno, v dnešnej dobe sa radi prispôsobime, preto s vami môžeme dochádzkový systém Alveno nastaviť a implementovať na diaľku online.
Dajú sa odtlačky prstov zneužiť?
Odtlačky prstov nemožno zneužiť. Sú uložené ako hash (sieťová mapa bodov), ktorý sa nedá rekonštruovať.
Môžu zamestnanci sledovať svoju dochádzku?
Áno, môžu. Ak im poskytnete prístup do systému, môžu si pozrieť údaje o dochádzke.
Môžem vyskúšať Alveno na mesiac zadarmo?
Rozhranie Alveno je naozaj jednoduché, systém s vami vždy preskúma obchodník na osobnom stretnutí na základe vašich potrieb a požiadaviek. Tým odpadajú starosti s rozhraním systému. Ak obavy pretrvávajú, je možné dohodnúť si s obchodníkom individuálne jednomesačnú demo verziu. Štandardne však demoverziu neponúkame.
Môžem si zaplatiť školenie o dochádzkovom systéme?
Áno, ponúkame možnosť školenia Alveno. Školenie poskytujeme online alebo osobne a od toho sa odvíja aj cena školenia.
Platí sa za dochádzkový a HR systém Alveno mesačne alebo ročne?
Platby za dochádzkový a HR systém Alveno sa vykonávajú v mesačných intervaloch a fakturujeme vopred na nasledujúce obdobie (príklad: faktúru za október vystavíme na začiatku septembra).
Potrebujem vlastný server?
Nie, nie je to potrebné. Výhodou cloudového riešenia je, že na svojej strane nepotrebujete žiadnu IT infraštruktúru. O všetko sa postaráme my.
Umožňuje systém Alveno export do mzdových systémov?
Áno, môžeme exportovať do viac ako 30 mzdových systémov, všetky podporované systémy nájdete na našich webových stránkach.
Aký formát má výstup z dochádzkového systému?
Buď vo formáte požadovanom na import do vášho mzdového systému, alebo vo formáte .pdf, .xls.
Ako naplánovať zmeny?
V online aplikácii Alveno si môžete jednoducho vybrať vlastné vyrovnávacie obdobie a naplánovať zmeny niekoľkými kliknutiami.
Čo je vyrovnávacie obdobie?
S vyrovnávacím obdobím sa stretnete najmä v prípade nerovnomerne rozvrhnutého pracovného času. Ide o obdobie, v ktorom si zamestnanec rozvrhuje zmeny podľa svojho týždenného fondu pracovného času. Na konci vyrovnávacieho obdobia je pre zamestnávateľa ideálne, ak má všetky hodiny rozvrhnuté tak, aby nedošlo ku kladnému alebo zápornému zostatku hodín. Vyrovnávacie obdobie teda predlžuje obdobie na naplnenie fondu hodín a zamestnanci sledujú počet odpracovaných hodín počas celého vyrovnávacieho obdobia.
Ako dlho môže trvať vyrovnávacie obdobie?
Vyrovnávacie obdobie je zvyčajne šesť mesiacov. Pre potreby spoločností však spoločnosť Alveno pracuje s obdobiami od jedného mesiaca do jedného roka. Vo vyrovnávacom období je potrebné naplánovať všetky zmeny pre všetkých kolegov naraz v dlhodobom pláne.